Wednesday, April 8, 2009

"Kekeliruan"


Hari ini bermula agak suram bagi aku, sepatutnya hari ini aku pergi ke Rawang bersama kawanku untuk mengambil induk keli dan beberapa barangan yang telah siap di tempah pada awal pagi tadi, tetapi berlaku sedikit krisis sejak semalam, dan hari ini keadaan menjadi agak buruk. Kawanku akhirnya merasa bengang dan pergi seorang diri. Sekarang, aku dalam kekusutan dan kekeliruan, tiba-tiba muncul dibenak fikiranku soalan yang membuatkan aku terfikir akan jawapannya.. " Inikah jalan yang aku pilih?, dan betulkah jalan yang aku pilih ini? Inikah yang aku mahukan? ". Aku mempertaruhkan masa depan aku dengan mengambil risiko untuk membabitkan diri dalam bidang akuakultur, menjadi seorang usahawantani, tapi belum pun mula beroperasi, macam-macam masalah yang telah timbul. Ini membuatkan aku merasa amat tertekan ditambah lagi dengan bermacam masalah lain. Aku risau memikirkan masa depan aku, umur semakin meningkat, tapi aku masih terkontang-kanting mencari hala tuju hidup.
Apa yang perlu aku lakukan?..

"Ya Allah, Ya Tuhanku, Berikanlah hamba-Mu ini petunjuk-Mu.. Jika benar jalan yang hamba pilih ini.. Berikanlah ia kelancaran, semoga semua akan berjalan lancar.. Rungkaikanlah segala kekusutan, semoga apa jua masalah yang melanda dapat diselesaikan.. Berikanlah hamba kekuatan, ketabahan, kesabaran, keyakinan dan apa yang hamba perlukan untuk menempuhi semua ini.. Sesungguhnya Kau Tuhan Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang dan segala pujian bagi-Mu.. Amin".


Adie Kun @ Raja Bulan

1 comment:

Anonymous said...

;);););););)