Monday, July 27, 2009

Mampukah Aku Terus Bertahan?


Malam tadi berlaku krisis di antara aku dan kakakku.. hmm.. Tercetus pergaduhan besar, aku bagaikan dirasuk, seperti bukan diri aku, aku mengamuk bagaikan orang gila menjawap segala cemuhan dan cacian kakakku dalam keadaan yang tidak terkawal, tapi aku bersyukur kerana masih mampu menahan kemarahan sehingga seluruh badan aku menggigil dan aku menjerit sekuat hati untuk melepaskan tekanan dan menahan kemarahan. Menjerit bagaikan di serang histeria.. Suasana amat tegang.. Dua orang kakakku yang lain berusaha meleraikan pergaduhan.. sehinggakan salah seorang kakakku terkena serpihan kaca pinggan berisi lauk yg dilemparkan oleh kakak aku yang mencetuskan kemarahan aku. Kalau tidak aku tidak tahu apa yang bakal terjadi jika aku tidak dapat menahan nafsu amarah yang membuak-buak, mungkin berlaku pembunuhan pada malam itu.. hmm...Aku menangis sehingga bengkak mataku selepas pergaduhan itu.. Aku sedih yang teramat sangat, di sebabkan hal yang remeh temeh aku di hina dan di caci dengan pelbagai cacian yang aku tak dapat terima.. Aku mayat hidup? tidak pernah membantu keluarga? Terlalu berkira dengan adik beradik? Patut berambus dari rumah? Menyusahkan? Rupanya selama ini aku lansung tidak dihargai.. oleh adik beradik aku sendiri, dia seolah-olah membutakan mata terhadap segala apa yang aku pernah dan telah aku lakukan demi keluarga.. Aku tahu selama ini aku seumpama kambing hitam dalam keluarga.. tetapi aku amat terkilan apabila di tuduh tidak pernah melakukan apa-apa untuk keluarga dan terlalu berkira-kira. Ya Allah... satu demi satu. dugaan yang Kau berikan kepada hamba.. Hamba tidak tahu, mampukah hamba terus bertahan.. Berikanlah hamba kekuatan untuk meneruskan kehidupan ini.. Ya Allah.. Tuhan yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.. Amin..


Adie Kun @ Raja Bulan


1 comment:

Nadly said...

Have faith,Adie...have faith~a little imperfections will make them beautifully perfect.