Monday, March 30, 2009

Rintihan Hati Kecilku..



Semalam aku tidak sempat untuk mencoretkan luahan hati aku kerana hujan lebat.. Semalam bukanlah hari yang mengembirakan buat diri aku.. Senja semalam, secara tidak sengaja aku terdengar kerisauan yang diluahkan mengenai diri aku oleh Ayah terhadap Emak dan Kakak. Aku tidak sanggup mendengar sehingga habis dan terus masuk ke dalam bilik. Aku merasa sedih.. Sedih dengan diri sendiri..


Emak, Ayah.. Adie minta ampun dan maaf sangat kerana Adie bukanlah anak yang baik dan seperti yang diharapkan.. Adie seumpama kambing hitam dalam keluarga ini.. Adie banyak menyusahkan Emak dan Ayah selama ini.. Adie pernah berharap, andai kata Adie tahu kehidupan Adie akan jadi seperti ini, dan terpaksa melalui semua ini.. Adie harap, Adie tidak pernah dilahirkan ke dunia ini.. Biar Allah cabut nyawa Adie ketika dalam kandungan Emak, supaya dimasa akan datang Emak dan Ayah tidak dibebani oleh Adie, anak yang tidak berguna ini.. Ketika Adie menulis luahan ini tidak semena-mena air mata Adie mengalir.. Adie kesal dengan diri sendiri, dan Adie pernah membenci diri sendiri kerana menjadi selemah ini.. Emak, Ayah.. Adie minta ampun dan maaf, buat masa ini Adie tidak dapat hendak memberikan apa-apa pada Emak dan Ayah, terutama dari segi material dan wang ringgit.. Tapi Adie berjanji pada diri sendiri, InsyaAllah, setiap hari Adie tidak akan pernah lupa untuk mendoakan kesejahteraan Emak dan Ayah... Hanya itu yang mampu Adie lakukan dan berikan.. Emak, Ayah.. Terima kasih unuk segala-galanya.. Adie tidak akan pernah melupakan jasa Emak dan Ayah.. Seumur hidup Adie.. Ya Allah.. berikanlah ketabahan dan kekuatan kepada hamba-Mu ini untuk menghadapi apa jua dugaan yang melanda.. Amin..



Adie Kun @ Raja Bulan

5 comments:

Anonymous said...

Alahaiiii~~~

Pojiepooh Abdullah said...

Adie..
Knp nih??
Meh ler share sini..
Harap ilang sket sedih dhati tuh..
Xbaik ckp mcm tuh tau..

Nadee H. said...

abg adie ku!
lukis kan muka nadee bole?
please HAHA

Naozu said...

adie kun... jgn la sedih2.. =) everything happen for a good reason... mesti ada hikmah die sebalik setiap kejadian dan ketentuan... =) yg penting juz carry on ur life and jgn lupa tuhan k.. =) cheerss... ganbatte kudasai... =)

adie_kun said...

terima kasih kawan-kawan semua ya... erm.. InsyaAllah semuanya pasti akan baik-baik saja.. (^_^)