Tuesday, March 10, 2009

SELAMAT HARI LAHIR ADIE KUN


Aku merupakan anak ke 11 dan lahir pada 11 mac 1986, pukul 10.44 pagi iaitu hampir pukul 11, dan disebabkan itu aku menggemari nombor 11 kerana nombor ini memberi erti dalam hidup aku, tetapi itu bukanlah apa yang ingin aku perkatakan pada ketika ini. pukul 12 malam tadi umur aku genap 23 tahun. Perasaan aku bercampur baur, gembira dan sedih dalam waktu yang sama.. Aku gembira kerana Allah memanjangkan umur aku.. memberikan aku peluang untuk meneruskan kehidupan di bumi-Nya. Aku bersyukur.. Tapi aku sedih mengenangkan nasib diri, umur aku sudah menjangkau 23 tahun tapi aku tiada apa pun untuk dibanggakan. Aku tidak punyai apa-apa. Aku masih aku yang dulu, kebudak-budakan, masih bergantung hidup pada keluarga, yakni ayah, tiada kerjaya, tiada harta dan tiada apa-apa pencapaian untuk dibanggakan. Seumpama kambing hitam di dalam keluarga. Setiap kali aku memikirkannya hati aku terasa sebak, air mata mengalir dan aku terasa seperti ingin melenyapkan diri dari dunia ini. Aku tidak tahu kenapa aku boleh jadi selemah ini. Masalah yang aku tanggung dalam kehidupan ini biarlah aku simpan dalam hati. Apa pun aku bersyukur kerana Allah memberikan aku kesabaran dan kekuatan untuk menghadapi pelbagai dugaan dan cabaran dalam hidup ini. Jika tidak, sudah lama aku tersungkur rebah. Doa ku, sempena hari lahir aku ke 23 ini.. Semoga Allah S.W.T memakbulkan semua doa-doa ku, memberikan ku kekuatan untuk meneruskan kehidupan. dan semoga zaman kegelapan,kemurungan, kesedihan, tangisan dan kekecewaanku akan berakhir dan disinari dengan cahaya kegembiraan. memberikan aku masa depan yang lebih cerah.. InsyaAllah.. Amin..


Selamat Hari Lahir Untuk Diriku Sendiri.
Adie Kun @ Raja Bulan

6 comments:

Nadly said...

Selamat hari lahir jugak kat Adie...setahun umur kita meningkat,setahun umur kita jadi singkat..tapi tiap2 hari yg mendatang tetap membawa harapan utk kita..so dun give up k..=)

Pojiepooh Abdullah said...

Oh sahabat ku Adie..
Pojie nak wish..

HAPPY BIRTHDAY TO YOU..
HAPPY BIRTHDAY TO YOU..
HAPPY BIRTHDAY TO ADIE..
HAPPY BIRTHDAY TO YOU..

Wish all ur dreams come true dear..
Semoga Allah mberikan rezeki dan kebahagiaan buatmu.. :)

Zoulhusni:My Emancipation said...

adie..u r a good person..even tho husni xknal rapat ngn adie, tp dr ape y penah kite kongsi..i noe u r a good person..so, with that, i wish u happy belated buffday..and may Allah keep granting all ur prays..(^_^)

Nadee H. said...

wehhh , xrply mcg ho
pnat anta mcg kol 12 tpat ;p

adie_kun said...

terima kasih kawan2 semua..
terharunya...
terima kasih ya coz sudi mendoakan adie dan mengucapkan happy besday..

(^_^)V

Anonymous said...

Happy birthday, Adie!!!!
Happy birthday, Adie!!!!
Happy birthday, Adie!!!!
Happy birthday, Adie!!!!
Happy birthday, Adie!!!!
Happy birthday, Adie!!!!