Thursday, January 21, 2010

BLog Dengan Wajah Baru. (New Template)

Adie telah menggunakan blogger template yang lama selama 1 tahun lebih, agak bosan melihat tiada perubahan yang ketara melainkan background dan juga banner.. Jadi, Adie telah memerah otak selama beberapa hari ini untuk menampilkan blog Adie dengan wajah yang baru.. mereka cipta background, untuk sidebar dan wrapper dan juga mereka cipta banner.. sudah tentu dengan menggunakan perisian adobe photoshop 7.0.

Permulaan, Adie mencari rekaan template di beberapa website, dan akhirnya Adie tertarik untuk menggunakan template di sebuah website ini untuk dijadikan 'badan'. kemudian Adie mencari motif dan tema untuk mengubah 'design' template yang sedia ada kepada 'design' Adie sendiri. Memang agak rumit, pening kepala Adie memikirkan bagaimana untuk mengubah 'background' untuk body, wrapper, sidebar, dan sebagainya, lagi pula Adie bukannya tahu sangat tentang 'html code', cuma pandai-pandai sendiri je godek-godek apa yang patut.. hahaha.. tapi Alhamdulillah... pada orang lain Adie kurang pasti, tapi bagi Adie, Adie berpuas hati dengan hasilnya.. (^_^)

Tema 'blogger template' Adie adalah ' Adie kun - Wings, feathers, n Crystal power'


PROSES PENGHASILAN BANNER.

Buat pertama kalinya Adie menggunakan kaedah copy n paste dalam penghasilan banner Adie kali ini. Memang agak rumit dan remeh tapi Adie cukup berpuas hati dengan hasilnya.. Bagi Adie ini merupakan hasil kerja Adie yang terbaik sekali setakat ini kerana nampak lebih realistik dan bahan yang di 'paste' merupakan dari gambar yang asli.

Gambar asal sebelum melalui proses 'editing' (Lokasi, Bukit Melawati, kuala Selangor)
Selepas 'background' di putihkan menggunakan brush biasa, dengan opisiti dan flow 100%

Menambah 'font' Adie Kun jenis 'IMPACT' dengan sedikit efek.
Menambah sayap dan kristal menggunakan kaedah copy dan paste. dan menambah efek 'crytalize' pada tulisan Adie Kun.
Menambah kristal dan burung merpati putih menggunakan
kaedah copy n paste, serta menambah
efek pada tulisan Adie kun. (Siap)


Adie Kun @ Raja Bulan


2 comments:

FaizJB said...

cantik dan kreatif
bikin jeless
huhu

adie_kun said...

thanks..

(^_^)