Thursday, January 22, 2009

Tabiat

Tabiat merupakan suatu perkara yg sudah menjadi kebiasaan dilakukan oleh seseorang, dan sukar untuk ditinggalkan. Rasanya setiap orang mempunyai tabiat masing-masing, samada tabiat yang elok, tabiat yg pelik, jelik dan sebagainya. Aku juga tidak terkecuali, aku mengenal pasti dua tabiat yg sukar untuk aku tinggalkan, walaupun aku pernah cuba berbuat demikian.

Cermin Sakti Adie Kun

Tabiat pertama, "obses dengan cermin". Aku pantang melihat cermin. sehari tidak melihat cermin rasa macam ada yang kurang, kadang kaki secara sendirinya pergi ke arah cermin. Rasanya dalam sehari berbelas kali aku melihat cermin. Bila nampak cermin rasa nak belek-belek muka tengok apa yang tak kena. Bukan perasan lawa atau sebagainya, tapi ianya sesuatu yang sukar dijelaskan.Aku rasa gembira bila melihat cermin, kadang bila aku melihat cermin aku akan bercakap pada diri sendiri atau diri didalam cermin, seumpama memotivasikan diri aku sendiri supaya lebih berkeyakinan dengan penampilan aku, kerana aku seorang yang mementingkan penampilan, dan kadang aku tak berkeyakinan dengan penampilan aku. Aku juga suka tersenyum pada diri sendiri dan membuat pelbagai riak muka, kadang membuat aksi ala-ala model. hehe.. Tapi yang peliknya, aku merasa agak segan untuk selalu melihat cermin apabila ramai orang disekeliling. Cermin adalah kawan aku yang terbaik, sentiasa ada disaat aku sedih, gembira dan bila-bila masa saja aku perlukan, di saat aku gembira, ketawa, tersenyum, sedih, menangis dan marah.. Cermin (diri didalam cermin) tak pernah meninggalkan aku..

Adie Kun - Motosikal

Tabiat kedua, 'hidup dalam fantasi' bila menunggang motosikal, aku suka menyanyi, bercakap dengan diri sendiri, ketawa, tersenyum sendiri, berangan dan melayan perasaan, sehinggalah sampai ke destinasi. Pernah cuba untuk diam dan mengosongkan fikiran sehingga sampai ke destinasi, tetapi gagal, terasa seperti janggal dan terasa lain saja bila tak berbuat sedemikian, seperti bukan diri sendiri, dalam hati rasa membuak-buak untuk bercakap dan sebagainya. Bila dikenang-kenang aku ketawa sendiri, dan agak kelakar tapi itulah tabiat yang sukar untuk aku tinggalkan. Walau apa pun selagi ianya tidak mengganggu sesiapa, dan aku merasa gembira tiada masalah untuk diteruskan. tetapi mungkin agak memudaratkan.. hehe... (^_^)V

9 comments:

Anonymous said...

Adie!!!!
Kte sme!!!
wakakakaka..
Ske tngok cermin woohhh..;)
Ble kte sdey kte tngok je cermin..
Kte akn bgi nsihat kt dri sndri spya kte kuat sllu kan??
Weeeeeeeee..
Adie peniruuu!!!
Wekkkkkkkkkk...
wakakakkaka..
Mcm cter snow white plaks..
Mirrow2x on the wall..
Who is the prettiest girl in blogger??
ahahahhaa..Spe lgi??hana laaa..
wakakkakka

adie_kun said...

ngada la hana..
takde maknanya nak tiru2 nih..

hahahahaha..

xpe2 tu cermin sakti hana yg cakap camtuh.. hahah..

(^_^)V

Nad Eusoff said...

hehe..nyanyi2 gak d
asalkan hati2 bwk moto

NadZakk said...

hahaha!
kamu berdua yang meniru nadee.
cermin itu kawan saya.
bukan kamu punya ok?
XD

||| PöJìé PööH ||| said...

hahahah..
kiter sama la adie..
pojie bleh lagi nyanyi² melalak klo bawak motor..
klo kete xpayah ckp la sia bukak step britney spears lagik!
hahaha!

adie_kun said...

gitewkan korang..

hehehe.. kebetulan katanya..

(^_^)V

Al-Walid Nadly said...

Alah,it's normal kalo seseorg yg nk grow up from teenagers to adult stage tuh cenderung melihat cermin,of coz it's related with our personality-dah lupe sape yg kate nie...sigmund freud kot.hu3.

nurul ain hj basri said...

hihihi...have to agree wif ur 2nd habit! tp menfantasikan diri semase memandu bukan naek moto sbb naek moto sebok nak makan angin..nganga mulut luas2..ahaha..
yg kisah cermin tuh..biase la..tp guer tgk cermin sbb nak betulkan tudung..laen pada tuh cam malas..sbb eventho cermin tunjukkan segalenyer..tp cermin terang tang tang tipu kite..
kanan kiter dier tunjuk kiri..
ahahahha..maen beb! jgn marah!

Husnibaby:My Emancipation said...

kew..nnt org kasik cermin bila beday adie nnt..huhu..
bwk motor tuh leklok..siap leh verangan lak..