Saturday, June 13, 2009

Susahnya Menyukai Seseorang..



Aku tak tahu apa yang tak kena dengan diri ku. Setiap kali pasti wujud satu perasaan dan keadaan yg begitu kompleks sekali apabila menyukai seseorang. Susah untuk diungkapkan dengan kata-kata tapi apa yang aku rasa,alangkah susahnya menyukai seseorang. Bila menyukai seseorang. aku akan terlalu mengharap padanya. Mengharap pada sesuatu yg belum pasti. Aku tahu kalau terlalu mengharap, Jikalau dikecewakan nanti pasti akan menerima impak yg agak besar. Aku pernah beberapa kali dikecewakan, rasanya begitu perit dan menyeksakan sekali, hampir serik dan putus asa untuk menyukai seseorang. Tapi inilah diri aku. Aku tak dapat mengubahnya walau sekuat mana pun aku cuba. Aku tetap aku.Seorang yg naif. Sentiasa memerlukan seseorang, dan tak dapat mengelak diri dari mengharapkan pada sesuatu yang belum pasti. Apabila menyukai seseorang, hati aku pasti merasa amat cemburu bila melihat dia bersama yang lain, samaada berchatting, bersms, dan sebagainya..aku ingin dia memberi perhatian yg penuh kepada aku, memanjakan aku, menyayangi aku dan mengambil berat tentang aku dan sebagainya,

Apabila menyukai seseorang, terbit satu perasaan yg sukar untuk diluahkan dengan kata-kata dihati ini. Betapa merinduinya setiap masa, mengingatinya selalu, apa-apa perkara mengenainya sentiasa bermain di fikiran. Apabila menyukai seseorang. alangkah seksanye menunggu balasan msg dari dia. bila dia balas cepat rase gembira sangat, bila dia balas lambat, tertunggu dengan sabar, hati rasa kecewa dan sedih bila tiada balasan diterima, padahal menunggu dengan penuh setia. Hati sentiasa bertanya, dia tengah buat apa?, dia sihat ke? sudah makan ke? dan sebagainya.. Apabila menyukai seseorang, hati rasa risau, lebih-lebih lagi bila berjauhan. Adakah dia betul-betul ikhlas. Adakah dia jujur. Adakah dia rasa seperti apa yang aku rasa? atau aku hanya perasan sendiri. dan hati merasa takut dia akan bertemu dengan yg lain, lalu meninggalkan aku disini, terkontang kanting. Walaupun wujud kepercayaan tapi perasaan itu tetap ada. Perasaan curiga, risau, dan sebagainya, mungkin aku tamak dan mementingkan diri. Aku harap dia hanya milik aku sorang saja, tak mahu berkongsi dengan sesiapa pun.. Erm... Susahnya menyukai seseorang. tapi ini lah yg aku terpaksa lalui.

Walaubagaimanapun dalam kesusahan menyukai seseorang ini, aku dapat merasakan kegembiraan, keseronokan, dan kebahagian didalamnya, satu perasaan yg sungguh indah. satu perasaan yang sukar digambarkan dengan kata-kata dan hanya boleh dirasai apabila kita betul-betul ikhlas menyukai seseorang. Apapun, walau dalam situasi apa pun kesusahan itu, aku akan cuba untuk memahami, bersabar, bertolak ansur dan yakin mengharunginya



Adie Kun @ Raja Bulan



5 comments:

||| PöJìé PööH ||| said...

alahai Adie..
bterus terang sajer la..
it's better to try than never..
nti masing² melepas, nyesal xsudah plak..
chaiyok²!!

p/s: suker masuk blog Adie sbb rasa macam masuk dalam blog seorang "anime". heheh..

adie_kun said...

pojie.. masalahnya mmg dah sama2 suka.. hahaha..
anyway thanks ek..

(^_^)

*seorang anime katanya.. wahhh.. bestnya.. ngee..

DiLLaRY said...

kalo dh sme2 suke ape lg...approach je...ade mslh hati gak lupenye..huhuhu

Anonymous said...

Bluwekkksss...

sailormoon said...

Hi Adie

Apa yang you rasa adalah merupakan sifat yang normal. Cuma you must know how to control and play safe with it. Itu aje. Anyway..its gonna be like wheel...kejap atas kejap kat bawah.... so all the best.

Ciao