Tuesday, November 3, 2009

Berhujung Minggu Bersama Teamsailors.



Sabtu yang lepas keluar bersama-sama 'teamsailors'.. rindu ingin bertemu mereka.. ketika berada di samping mereka aku merasa selesa dan dapat melupakan sejenak segala masalah dan tekanan yang melanda.. tetapi pada hari itu, yang sebaliknya pula berlaku, keadaan agak 'emosional' pada awalnya.. aku dan sailormars terpaksa menunggu agak lama untuk menaiki train dari klang ke kl sentral kerana berlaku masalah teknikal, dan selepas lebih kurang 1 jam lebih train pun sampai, tapi masalah tidak terhenti disitu, train asyik terberhenti beberapa kali dalam masa yg agak lama sepanjang perjalanan, akhirnya selepas 2 jam berdiri di dalam train yg sangat sesak barulah kami sampai ke destinasi, yakni kl sentral.. penat, 'tension'.. dan dalam waktu yg sama berlaku salah faham antara sailormars dengan kawannya yg telah lama menunggu di klcc, destinasi yg ingin kami tuju.. apa pun alhamdulillah segala masalah dapat diselesaikan walaupun masing-masing hilang 'mood' pada hari itu..



Kami menonton wayang yang bertajuk 'JENNIFER'S BODY'.. pada awalnya kami merasa agak teruja kerana sinopsis cerita ini agak menarik, dan ditambah lagi dengan pelakonnya yang popular, iaitu Megan Fox yang terkenal dengan jolokan 'wanita paling seksi'.. tapi ternyata tanggapan kami salah.. filem ini memang mengecewakan... Pada masa itu aku betul-betul terasa ingin keluar dari situ kerana filem itu membuatkan aku merasa bertambah 'tension' dan 'stress'... pada pandangan aku filem ini seperti filem 'sampah' sarat dengan adegan jenaka yang lucah.. dan tidak beretika.. memang membosankan dan memalukan.. aku berikan 1 dari 5 bintang untuk filem ini.. Agak menyesal menontonnya..


Dua minggu yang lepas pula, aku menonton wayang bersama dengan kakak=kakakku.. filem bertajuk 'PANDORUM'.. aku memang sangat berpuas hati dengan filem ini berbanding dengan cerita 'JENNIFER'S BODY' yang entah apa-apa.. filem 'PANDORUM' ini berjaya membuatkan aku merasa berdebar-debar dan penuh dengan kejutan.. permulaan jalan cerita yang agak baik.. jalan cerita yang menarik dan penuh dengan aksi.. aku berikan 4 dari 5 bintang untuk filem ini.. memang agak berpuas hati dan masih terbayang-bayang di fikiran makhluk mengerikan didalam filem ini.. dan pertarungan yg mendebarkan.. 'Best.' (^_^)


'berbalik kepada teamsailors, selepas menonton wayang aku dan teamsailors pergi ke kolam air panas di selayang untuk mandi manda. wahhhhhh.. begitu menyegarkan, selepas penat seharian berjalan. Air panas semulajadi, memang dapat menyegarkan badan.. selepas mandi-manda kami pergi melepak di restoran 'HAJRIS'.. berdekatan dengan tasek permaisuri.. selepas itu.. kami berhenti berehat di Tasek permaisuri sehingga jam 7 pagi .. berehat dan tidur sebentar sebelum Sailoruranus menghantar aku dan sailormars ke kl sentral.. di situ kami berpisah dan balik ke rumah masing-masing.. Apa pun, walaupun hari bermula agak emosi, dan tertekan.. aku masih berasa bersyukur kerana dapat bertemu dengan kawan-kawan teamsailors dan berhujung minggu bersama-sama.. (^_^)V


GAMBAR KENANGAN.




Adie Kun @ Raja Bulan.




No comments: