Tuesday, January 6, 2009

Perbuatan Israel & Amerika, Melampau! tak boleh dimaafkan!!


Geram, sakit hati, sakit jiwa, marah, dan segala macam perasaan tak puas hati meluap-luap bila tengok dan baca berita mengenai kekejaman israel terhadap palestin di Gaza, dan sekutunya Amerika.. Hati terasa seperti disentap-sentap, badan menggigil, sayu, sedih, kecewa dan air mata bergenang bila melihat mangsa-mangsa kekejaman mereka, terhadap rakyat yang tidak berdosa, kanak-kanak, orang tua, dan sebagainya, betapa kejam dan tak berperikemanusiaan. Perbuatan mereka atas alasan apa pun memang tak boleh dimaafkan! memang ternyata dan terangan melampaui batas. Erm, tapi apa pun tiada apa yang boleh aku lakukan selain dari meluahkan kata-kata tidak puas hati di blog ini. Hendak memboikot? mungkin ada barangan dan sebagainya yang boleh diboikot, Ya, sudah tentu akan memboikot apa yang termampu, tapi keseluruhan? seperti mustahil. Memberi sumbangan dari segi kewangan? tiada sumber kewangan. Apa yang mampu aku lakukan hanyalah berdoa, berdoa buat mereka yang tertindas tabah menghadapi dugaan, berdoa agar keamanan akan kembali, kebebasan akan dimiliki, hak dan apa jua yang berkaitan tidak dicabuli lagi. Berdoa agar penderitaan mereka dapat dihentikan, berdoa agar pihak yang zalim seperti Israel dan Amerika mendapat balasan terhadap apa yg mereka lakukan terhadap pihak yang lemah dan sebagainya..Berdoa agar umat islam seluruh dunia bersatu.. Semoga Palestin dan negara-negara yang senasib dibebaskan.. merdeka dan rakyatnya dapat hidup dengan aman damai.. InsyaAllah.. Amin.

*Sama-samalah kita berdoa.. untuk keamanan sejagat.


P/S- selalu berangan, seronoknya kalau ada kuasa seperti watak-watak didalam anime, dengan kuasa dan kelebihan yang dimiliki boleh membanteras kejahatan dan kekejaman, membantu orang-orang yang tertindas. hmm..


* Al-Fatihah buat mereka yang gugur dan sudah tiada, semoga mereka diberikan mati syahid dan ditempatkan bersama orang yg soleh dan solehah.. Amin.

4 comments:

Anonymous said...

Tngok muka dieee!!!
Mrah gilerr!!!
wakakakakkakak...
Laarikkkkk!!!!
Jushhh...Smbah air kt muka diee..
wkakakakaka

Anonymous said...

Brkhayal je keje woohh...Ader ke nk jdi sailormoon pi tlong negara arab tuee??
Nak nek ape babe??
Tikar aladin??Nk serang pkai ape??
Lastik??Cehhh...;p
wakakakakkka

Nadly said...

Boikot je r yg jalan paling efektif skang neyh...kalo nk angkat senjata,from what i know la..kite kt Mesia ni x jatuh hukum for dat..lgpun Tun Dr Mahathir cakap,kalo at least 20% population Muslim kt dunia ni wat boikot,tu pun dh cukup actually...so pe lg?we shud start first...hu3.That's my two cents worth of thought...

www.tinta-al-walid.blogspot.com
www.nadlyaizat.blogspot.com

adie_kun said...

hana jahat ek.. sempat lagi usik2 adie.. orang tgh marah ni.. hah tgk.. tgh marah nih.. hahaha..

******************************************


thank Al-walid.. yes.. memang boleh boikot.. tapi bukan semua barangan or what so ever yg kita boleh boikot..